Nystart på allmän(2) begäran!

Jag tänker börja om här nu. Jag vet inte vart det kommer leda nu eller egentligen vad jag ska skriva. Det blir antagligen en massa tjatiga dikter om kärlek och dylikt. Men jag ska försöka att underhålla de få av er som finner denna oasen.
I vilka tecken vandrar vi här?
Först och främst är det Merkurius skugga. Varför? Merkurius har jag alltid tyckt låtit som Marcus, därför har det varit min planet. Och den passar mig. Den är lite och intryckt närmast solen där den knappt märks och den är alltid olidligt varm. Men framförallt så är Merkurius också Mercury. Och det finns ingen viktigare människa än den fantastiska Freddie Mercury.
Annars är det ju självklart fiskens tecken som gäller. Vad jag kunnat se i olika horoskop och beskrivningar av fisken så återkommer följande:

Fisken är
en drömmer
en romantiker
en hjälpsam individ
en blyg tillbakahållen person
Fisken har
ömtåliga fötter
ömtåliga höfter
starkt artistisk ådra
hopp om att saker blir bättre
lätt för att falla in i melankoli
svårt för att göra saker som gynnar den själv
Fisken gillar
vatten

Jag är definitivt en drömmare och romantiker. Jag låter mig väldigt villigt svepas iväg av tanken på kärlek, mysticism och annat som har en inneboende kraft.
Hjälpsam. Ja det får jag nog säga att jag är, eller rättare sagt andra säger att jag är det.
Blyg och tillbakahållen. Jag känner mig ju så, men ingen annan uppfattar mig så(folk är lite dumma)
Ömtåliga fötter. Jag blir världens mest gnälliga person när jag måste köpa nya skor och jag mår fysiskt dåligt av att både gå in i en skoaffär och att gå in nya skor. Nej usch!
Jag föddes med ett höftproblem.
Jag har ingen artistisk talang men däremot har jag drivet (får man poäng för engagemang som man fick på lågstadiet?)
Jag hoppas alltid på att saker blir bättre och att gräset ÄR grönare någon annanstans.
Jag tror nog att jag är smått melankolisk ibland. Sorgligt men sant.
Jag gör nästan aldrig saker som gynnar mig själv, och just detta kan jag hata mig själv för.
Jag älskar att plaska i vattnet.

Passar mig som fisken i vattnet alltså att vara fisk.(Pun intended)

Men framförallt befinner vi oss här i känslornas tecken. Här kommer det att drypa med känslor på ett eller annat sätt. De kommer vara aktuella, gamla, bortglöma, äkta, påhittade. De kommer vara i alla former men jag kommer som förut inte berätta för mycket om dom. De ska ha en liten gnutta mysterie över sig annars blir det inte lika bra.

Först en dedikation. Den är inte ny men den är ny på bloggen.

You woke me up three times tonight,
once with a kiss, the next you made me fall.
The third time you picked me up,
and now it don't hurt at all.

En liten påbyggnad på det hela:

I want to return the favor,
and steal a kiss from you.
Sweetened with passionate flavour.
That's what I really want to do.

Kommentarer
Postat av: Anal

Jo alltså sååaatteehhhhh....den dääreeaaa freddie mercuurryy dog ju av rövsex....för jättelångee senn...AIDS. och det ifnns ju faktiskt många viktigare personer. HAN ÄR JU INGEN PERSON LÄNGRE, han är död. tänk på hitler. eh.

2011-11-17 @ 02:08:19
URL: http://www.hej,se
Postat av: Marv

Jag har ju mina gissningar på vem du är, och om jag gissar rätt så försökte du skoja lite, men det där var ju inte ens en rolig kommentar.

2011-11-17 @ 10:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0