Minnen, religion, meningen med livet och kärlek. Tunga ämnen.

Jag bytte till min äldre telefon igår för min nuvarande har börjat krångla lite. Där hittade jag en massa gamla sms som var lite roliga att hitta.
Dock bläddrade jag förbi ett gäng sms som var lite förvånande att hitta. Jag minns tydligt hur hemskt det var att få dom smsen, och hur ont det gjorde just då. Men nu kändes det inte, det måste innebära att man kommit över det ganska ordentligt.
Mitt ex råkade skicka ett sms fel. Alltså ett sms som inte skulle till mig. Men via det smset fick jag mer eller mindre veta att jag skulle bli dumpad senare på kvällen. Det var otroligt jobbigt, speciellt att svara på smset och berätta att hon skickat fel.
Vill lägga till att jag inte är arg på mitt ex eller något sånt. Är som sagt förbi det där, men man minns ju hur jobbigt det var just då.

Idag har vi diskuterat lite olika gudar inom Hinduismen. Eller rättare sagt en gud i olika former....eller...ingen gud, det är bara en princip. Men den är olika gudar...eller gudinnor...fast det är inte----...ja ni fattar och känner säkert igen er :P
Återigen blir jag dumförklarad bara för att jag gör påpekanden och uppmärksammar saker ingen annan uppfattar men det går inte förklara. Man måste vara van vid min hjärna för att fatta.

Meningen med livet är viktigt inom religioner.
Kan meningen vara kärlek?

Vem är du?
Du tog mig över hav.
Inget land jag vetat av,
förut.
Vem är du?
Du tog min hand,
du gav mig svaren.
På frågan som jag bär.
Är det du? Är du orsaken att jag finns här?
Är det vi?
Har jag skapats här för dig?
Är du gjord att älska mig?
Svara du.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0