Förvåning, sol och färger

Idag var jag och pantade på Maxi. 73 kronor blev det. Väl inne i affären så visste jag inte vad jag skulle handla. 10 minuter senare är jag på väg hem med nya flaskor och burkar. Döm om min förvåning över mig själv. Detta bärande fram och tillbaka. Men jaja.
Satt på bibblan också och läste. OCH jag antecknade också. Helt otroligt. Döm om min förvåning.
I morse satt jag vid mitt barbord och åt frukost, solen sken in genom persiennerna och träffade mina ögon. När jag tittade upp på spegeln på väggen så såg jag hur hela mitt öga lystes upp. Tog ett kort på ögat och det såg riktigt bra ut. Döm om min förvåning.
Solen skiner genom persiennerna nov 2011.

Det är ljuset som får mina ögon att glöda,
det är ljusvågor i olika färger, blåa och röda.
Det är solen som står för strålningen,
det är den som lyser upp målningen.

Du är ljuset som får mina ögon att glöda.
Du ger mitt liv färger, blåa och röda.
Utan dig strålar mitt hjärta med värk,
för mig är du ett fulländat konstverk.

Döm min förvåning när solen tittade fram.
Den var vacker, den sken och den var varm.
Men den saknade något som du faktiskt har.
Ett leende, som alltid får mig att vilja stanna kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0