Luc Besson

Jag brukar inte direkt ta till mig någon specifik skådespelare eller regissör som jag ser som ett märke för lovande film.
Visst det finns många i båda kategorierna som jag känner "wow, den här killen/tjejen vet vad han/hon sysslar med", men inget som tvunget säger att det kommer bli en bra allround-upplevelse av filmen.
En som jag gillar skarpt är Luc Besson Han är inte den som gjort någon av dom bästa filmerna där ute men han har väldigt många bra filmer.
Jag har inte tänkt på detta så mycket tidigare för jag har problem att komma ihåg just regissörer och vilka filmer dom gjort. Men sitter just nu och kollar på filmen Léon(Jean Reno och Gary Oldman gör bra ifrån sig) och började klicka mig runt på wikipedia och landade på just Luc Besson.
Listan på hans filmer scrollade jag ner för, och där fanns vissa filmer jag inte kände igen. Men mina ögon fastnade för flertalet filmer som jag verkligen känner är bra.
Jag talar om just Léon som är jävligt bra. Jag talar om Nikita(som dom har gjort någon jävla kass serie på, så jävla illa).
The fifth element är också en film jag gillar. Visste faktiskt inte att den var Luc Besson's manus, men trevligt att få reda på. Taxi-filmerna och Transporter-filmerna är självklart bra också.
Han har dessutom gjort lite lustiga "barnfilmer" som Arthur-filmerna och Asterix och Obelix.
Ville bara påpeka detta.
Någon som är intresserad av filmer dom kanske inte sett innan så är iallafall mina förslag från Luc Besson just:
Nikita
Léon
Nikita är allmänbildning. Léon närapå likaså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0