En tung dag.

Idag har jag inte haft det bra. Radion funkade inte på jobbet på morgonen. Efter en timme trodde jag att det hade gått tre timmar.
Jag har en finne på ryggen som är den värsta jag någonsin haft. Den gör ont när jag rör på mig.
Solen sken hela dagen....tills jag slutade på jobbet såklart.
Jag var tvungen att cykla på en cykel utan luft i däcken idag. Inte kul med backar då :(
Skit skit skit...
Iallafall, igår var det Peps. Från en skåning till en annan.
Björn Afzelius. Han var en mycket duktig låtskrivare enligt mig. Mycket fina låtar som "En kungens man", "Dockhemmet", "Sång till friheten", "Juanita" osv osv.
Att förlora tilltron till kärleken. Att dricka sig full. Att slänga sig i armarna på någon annan än den man älskar.
Jag skulle aldrig göra det. För själviskt att dricka sig full och jag är alldeles för "pryd" för att slänga mig på någon, speciellt inte om jag vet att jag vill ha någon annan.
Men med tanke på hur bra låten är och att jag haft en dålig dag:

"Du ville känna doften av ett fyllo mot din kropp. För att tvätta bort en helt annan arom.
Och du tänkte att om svinen, kan bli renade av lera. Så skulle du gå som en nyfödd därifrån."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0