En lång dag.

En lång dag likt många andra. 11 timmar och 15 minuter på jobbet. Sedan skulle man köra lite ved men det var ingen som hade lavat så det gick ju inte klämma in mer i luckan. Så istället gick jag ner och badade. Det var äckligt skönt i vattnet måste jag påpeka. Sjö äger hav, no doubt. Fiskarna slog också. Alltid lika trevligt.
När jag kom tillbaka till huset så hade såklart hunden öppnat grinden (ibland ÄR han smart) så fick leta upp honom.
Men iallafall. Det är tungt på jobbet. Ibland vill mitt ben inte riktigt göra som jag vill när jag kommit hem. Räknar med att det är trötthet och träningsvärk och inget annat (fingers crossed). Jag saknar saknar saknar och mår dåligt dåligt dåligt generellt sett, men här är jag. Vattnet skönt som sagt. Så dagen har varit lång. Men med senaste tiden att jämföra med så var den alldeles lagom.
Lagom, svenskt som det bara kan bli. Och vad är mer svenskt än just Peps Persson? En gravt neddrogad, skäggig och skånsk gubbe som hoppar runt i lustig mössa och glasögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0