Tys(k)t dag.

Vi har varit i Skåne, Skottland och Irland. Lite enformigt med bara engelska och svenska kanske du säger? Nej inte egentligen det är ju ganska naturligt att man föredrar den musik man fattar bäst. Nu råkar det ju vara så att jag gillar annan musik också, dock inte i lika stor grad ska tilläggas. Ganska många år sedan nu men när jag känner mig lite mer "arg" så brukar jag lätt halka in på Tyskland. Varför? Erkänn nu. Såpass inblandade i två världskrig? De MÅSTE vara lite arga. Efter att ha förlorat dom också. Dessutom är språket sådär äckligt aggressivt.
Tja det kanske är tråkigt men jag gillar faktiskt Rammstein. För att vara mer precis så just dom låtarna jag halkade in på först (som det är med det mesta). Såg dem live 2010. Det var helt ok. Gillar inte live just för att jag tycker alltid publiken stör och är i vägen för musiken. Men men. Det har sin charm det med såklart om bara publiken har rätt energi.
Jag var inte med från första albumet men det andra kommer jag ihåg faktiskt. Inledningen är otroligt bra. Så enkelt med visslandet men så kraftfullt igenkännbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0