Milstolpe

Många milstolpar som har helt ändrat synen på musik i världen. Band och artister som ändrat stilen. Framförandet, tekniken sången...ja allt helt enkelt. Det är inte alla som haft en SÅ stor slagkraft i musiken. Men jag vågar säga att Beatles var en av "de stora" som gjort just detta. Dessa långhåriga hemska ungdomar med sin hemska musik.
Fantastiska var dom tycker jag. ÄR kanske jag ska säga. Mycket fina låtar.
Känner att äras den som äras bör. Yesterday är en av de mest kända av deras låtar. Det intressanta med just den låten är att det är den låten som det har gjorts flest covers av i hela världen. Så mycket som över 1600 INSPELADE cover-versioner har gjorts av Yesterday. Bara det kräver ett igenkännande. Här är dock originalversionen av The Beatles.

Kommentarer
Postat av: Daddy

Det finns dom som hävdar att det ska vara White Christmas

2011-07-27 @ 21:19:50
Postat av: Marv

Mycket möjligt men jag har letat så noga det går på nätet och White Christmas nämns aldrig som den ledande. Den enda som nämns(och görs så upprepade gånger) är just Yesterday.

2011-07-28 @ 08:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0