Och vad jobbar du med?

Diskussion jag haft med en vän om en idë hon fick.
Man sitter på ett ställe, till exempel en frisör.
Frisören klipper håret som vanligt och frågar "jaha och vad sysslar du med?".
Man svarar artigt på frågan, låter diskussionen fortsätta lite. Sen när det får ett kort stopp så tar man själv initiativet.
"Och du själv då? Vad sysslar du med?"
"Hehe ja."
"Ömmm, ja? Vadå ja? Vad sysslar du med?"
"Ja jag klipper ju folk..."
"Oj vad intressant! Var gör du detta? Är det på det där nya stället borta i centrum?"
"Nej jag står ju här...nu..."
"Ja men herregud vilket sammanträffande! Du vet jag har en släkting som har klippt sig här en gång."
Och så kan man fortsätta så ett tag. Det kanske inte låter SÅ roligt men det var en kul tanke som slog oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0