Den vänlige Halmstadbon

Den vänlige halmstadbon som sagt. Även känd som "den förvirrade hallänningen".
Halmstadbon är, som vi har uppmärksammat, tidigare en mycket underlig grupp. Jag har observerat hur vissa hallänningar i grupp försöker visa vänlighet mot varandra. Såsom det klassiska "bära kassar" dilemmat.
I en grupp på 3 personer som bär olika kassar av olika vikt och storlek hem från affären så fungerar det som följande för "den vänlige halmstadbon":
Person 1: "jag kan ta en av dina kassar, för jag har bara en..det blir jämvikt då"
Person 2: "åh tack vad bra"
Person 3: "ja vad bra då kan jag och 2 byta en kasse så blir det bättre vikt"
Person 2: "men jag kan ju ta din andra kasse istället för du har ju problem med ryggen"
Person 1: "ja men då...."
Ja ni kanske fattar...där står dom...kassar går runt...handväskor byter händer...någon håller någon annans vantar...vantarna blandas...etc etc etc...
Plötsligt står dom där...förvirrade....
Person 1: "ömm, vems är hunden?"
Person 3: "inte min."
Person 2: "inte min heller...men strunt i hunden...vem fan hade med sig en gräsklippare? och var är min nyköpta lax?"
där står dom, förvirrade...men vänliga

Kommentarer
Postat av: Suzie

Åh, äntligen är du tillbaka med sådant igen!

2011-01-07 @ 18:48:02
URL: http://susannawinther.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0