Halmstadbadet

Halmstadbadet.
Människor, vatten, mera människor, mera vatten, ljud, rörelse och liv. Men mest människor.
Alla sorter: gamla, unga, barn, mörka, ljusa, kvinnor, män, pojkar, flickor och säkerligen en och annan skåning också.
Jag har noterat 3 saker idag:

1. Det är jävligt roligt när en flicka på ca 5 år står och försöker förklara för sin pappa hur han ska åka i rutschkanan för att det ska vara som roligast. Varefter pappan säger: "Men vi åker ihop nu då så kan du visa mig gumman."  Flickan svarar småsurt: "Men pappa jag tänker inte åka, det var ju du som ville hit..."
2. När man ska sätta sig i bubbelpoolen så gör man bäst i att kolla VAR man sätter sig. Att undvika:
Sitta mittemot en person som ser ut att njuta liiiiite FÖR mycket av bubblorna, inte gärna jämte heller.
Sitta mittemot ett ungt "par" à ca 15-17 år, man blir ju nästan lite sur. Bättre att försöka sätta sig emellan dom och bete sig som att man tycker att bubblorna är liiiiite FÖR sköna så att man förstör deras stund.
Man ska sist men inte minst undvika att sätta sig bredvid äldre män från medelhavsländer(nej detta är inte en fördom, det är att vara förberedd) för man KOMMER att bli trött i öronen. Dom pratar mer än svenska kvinnliga pensionärer.
3. Om man som jag är på badet ensam, ta då och välj en grupp med andra människor och häng på dom ett tag och låtsas vara där med dom utan att direkt tilltala någon av dom eller röra eller se på dom speciellt. När dom sedan börjar tycka att det är obehagligt och börjar titta snett på dig så ska man utbrista glatt och förvånat: "Nej nu ni, nu får det nog räcka för mig idag. Ni får ha det så bra så ses vi nästa gång." och sedan gå därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0