Love's gonna get you down

Mika. Jag gillade inte honom i början men han har tydliga meddelanden i sina låtar som är bra att höra. Och låtarna är oftast väldigt upplyftande i melodin.
Denna låten har tillråga på allt en väldigt skön musikvideo. Måhända kan det verka som att någon rökt på innan man ritat den...men whatever.

"I went walking with my momma one day
When she warned me what people say
Live your life until love is found
'Cause loves gonna get you down.
Take a look at the girl next door
She's a player and a downright bore
Jesus loves her but she wants more
Oh, bad girls get you down."

Jag är en romantiker. Och jag nyttjar ordet i bemärkelsen att jag är en drömmare. Det har till stor del att göra med kärlek och att tro på den och så vidare. Men också att man tänker sig en annan värld förutom den vi har. Att man lyckas plocka guldkorn ur även de mörkaste vrå'r.
Kärlek är det starkaste jag vet. Fortfarande. Den kan få oss att helt ignorera allt annat, och den ger oss den varmaste känslan som finns. Men just därför är den också destruktiv. Kärlek är antagligen det farligaste en människa kan möta i världen. Det är något mycket vackert i både det fina och det hemska i kärleken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0