Hatt!

1. Det är soligt ute och folk bränner sig och får solsting då dom inte är vana vid värmen och solen. Vad gör dom? De flesta är ute i solen med alldeles för lite kläder och klagar sen på att dom bränner sig. Andra har MÖSSA på sig. Ser jag NÅGON mer än jag med en rejäl solskyddande hatt på sig? NEJ! Skämmes!
2. Jag går in på Bokia, kikar runt lite. "Oj vad är detta?" lyfter upp någon mojäng och läser: "Batteridrivet sudd"....
pinsam tystnad. Jag läser igen: "Batteridrivet sudd".... en sista gång läser jag: "Batteridrivet sudd"....jag börjar nu kolla mig omkring för att se om någon filmar mig. Men icke. Jag kollar närmare på detta bisarra föremål. Tydligen går det ut på att man sätter i ett vanligt suddigum i apparaten. Och sen klickar igång den så att den börjar vibrera. Det enda som återstår för användaren är att trycka apparaten mot det man vill sudda. VIPS så suddar den åt dig. Fantastiskt användbart på min ära.
3. Jag fick samtal idag från Marknadsföringsundersökning. "Åh vad roligt! Någon som vill prata med mig :D" tänkte jag, men ack så naivt.
"Ja vi gör en undersökning beträffande folks tobaksvanor och våran undersökning vänder sig mot folk 18-70 års ålder och som röker. Stämmer detta in på dig?"    "Nej jag röker faktiskt inte."     "Jaha ja, men då får jag tacka för mig då."    *klick*
Nu fick jag lust att börja röka. Kände mig otroligt dissad av den trevliga kvinnan som ringde. Inte rättvist att diskriminera mig för mina vanor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0