Jag 2.0

Lite brunare, lite tröttare och lite mer minnen.
En resa ner till Spanien där man aldrig varit förr och ränna runt på gator och svettas som en gris medans andra njuter av värmen som att den inte berör dom alls.
Nej jag trodde nästan att värmen skulle döda mig med tanke på hur varm jag lätt blir men min kropp är nog mer awesome än jag trodde. Inte bara att jag blir varm när det är kyligt, tydligen så kan jag kyla ner mig i värmen också. Jag ger min kropp 4 av 5 fåtöljer.
Jag märkte hur lätt det var att läsa skyltar och förstå spanjorerna med hjälp av min ynkliga lilla franska jag lärt mig. Kunde dock inte prata tillbaka. Ger min hjärna 2 av 5 fåtöljer.
Är väldigt kräsen kan tänkas, andra uttrycker: "fan va gott!" "fy fan vad vackert det är här" osv osv... kan ju inte säga att dom hade fel, bara det att jag nog helt enkelt inte säger det rakt ut om det inte verkligen är bland det vackraste jag sett. Ger min smak 3 av 5 fåtöljer.
Som den smålänning jag är så kan jag till och med resa till Spanien och lukta mig till pengar 2 meter ner under ytan. Fann mig 20 euro i vattenfallen. Ger min känsla för pengar 4 av 5 fåtöljer.
Trevligt folk man reser med, vackra kvinnor och roliga män. Ja jag ger mitt resesällskap 4 av 5 fåtöljer.
Har sett bilder från kameror där det ser ut som att jag är vältränad och har fina magmuskler. Ger min bränna och den dåliga skärpan på kameran 5 av 5 fåtöljer.
Sovandet gick sådär. Gnällig säng och snarkande rumskamrat. Ger sömnen 1 av 5 fåtöljer.
Komma hem är alltid skönt, men man saknar solen å värmen. Ger hemkomsten 2 av 5 fåtöljer.

Nästa vecka kommer jag att betygsätta veckans fisar, rapar och andra diverse kroppsfunktioner. Missa inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0