Hyckleri?

Jag har suttit å funderat över "orättvisor" och det är ju ett jävligt individuellt begrepp. Det som verkar orättvist för vissa är inte orättvist för andra.
Men eftersom det är mycket kränkningar å orättvisor å allt vad det heter som går runt i världen nuförtiden så måste jag tala ut!
Min största punkt är kött som märks med stämplar och godkännande om att djuren har levt bra liv och gått döden till mötes på lindriga sätt....jaha ja...jättebra för dom som gillar sånt....men jag har aldrig sett i någon affär att dom har kött märkt "köttet kommer garanterat från djur som har lidit". Var är dom märkena? var är den garantin? den finns inte...vissa säger saker i stil med: "aa men vill man ha sånt kött så köper man ju bara kött som inte är garanterat att djuren levt bra liv"   nej det funkar inte så...det innebär inte att jag får någon garanti för att djuren lidit...det KAN vara djur som lidit...men jag vill ha garanti!
Min syster försöker som vanligt överlista mig å snackar om hästar som skickas från italien till sverige...släpas var nog till och med ordet hon använde...det tyckte hon var fel...men allvarligt talat...en häst som släpats genom europa har ju fått se relativt mycket av världen...är det inte då ett relativt bra sätt att sluta livet på? jag vet inte! vem vet! det har ju med individuell syn att göra...vem är det som kan påstå att inte den hästen dog lyckligare än hästen som sprungit på en å samma jävla hage i hela sitt liv i sverige? ne ingen kan veta!
tycker det är barnsligt sånt där!
å när man ändå har uppe ämnet...barnarbete! finns INGA garantier för att mina varor skapats av barnarbetare! jag vill främja barnens arbete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0