24 januari

Nu börjar det dra ihop sig. Snart är det både födelsedagar, hjärtslag å overaller som ska dimpa in. Och matten trycker på geniknölarna i ett desperat försök att göra sig förstådd.
Hjälpte syrran ganska mycket idag dock. Mest slarvfel men jag fick känna på att vara behövd i några minuter.
Skön känsla, att inte bara glida runt tack vara alla andra en stund. Att bara få känna att "ja, det är jag som gör något rätt och bra".
Oavsett vad jag skrivit på bloggen förut så är jag en ytterst osäker människa. Inte överkänslig eller lättsårad. Men jag har helt enkelt satt mig i ett fack. Jag är untouchable. Ingen behöver mig och ingen vill ha mig. Man kan tycka att jag är trevlig och jag ligger nog högt på mångas listor. Men ibland vill man ju vara högst på någons lista. Om så bara för en minut.
Tror att jag gått from bad to better iallafall. Känner mig som sagt inte som ett totalt misslyckande.
Känner mig stiligare(måste vara simmandet :p) klarar lite matte, så känner mig smartare. Och jag äger på Beerpong så känner mig som en winner. Bra tid överhuvudtaget nu. Det finns saker som oroar mig. Som ger mig klumpar i magen. Men dom är inget jag bryr mig om. I övrigt så rör sig mitt liv i definitiv positiv riktning.
Nej det är lurigt det där med självkänsla och självsäkerhet. Känner mig grymt säker på mig själv. Samtidigt som jag ibland undrar varför alla andra rör sig i ultrarapid?
Nä det är bara funderingar. Jag är inte i någon svacka eller nåt. Bara tankar som slagit mig. Tror att dom flesta tänker i dessa vägarna ibland. Jag har haft svackor men tror att jag är okapabel till att bli deprimerad när jag tänker efter. Det e nice. Ne nu är det dags för det som ger mig klumpar i magen. Städning å mat ska fixas...blä!
"Mattsson Mattsson Mattsson Man! I want to be a Mattsson Man!"-Mattsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0