Julafton 09

Denna jul
har inte varit så kul.
Farmor var vi utan för första gången,
jag hoppas att hon tittade ner och tog sig en paus från änglasången.
Klappar har jag bara fått en idag,
men klaga ska nog inte jag.
21 år är jag nu, och student också.
Pengar är rätta takter för mig då.
Men man vill ju så gärna få sig ett paket,
något oväntat. Ni fattar, något man inte vet.
Maten var god och släkten är rolig,
men brukade inte julen vara mera solig?
Jag fick iallafall några samtal från hon den fagra,
å efter det var mina leenden inte magra.
Så lätt hon förgyller dagen,
jag får erkänna mig själv av känslor slagen.
Jag tyckte mig ana en viss känsla av frid trots allt,
därute med släkten i skogen där det är så kallt.
Vintern kommer med snö och vargar som yla,
och jag känner mig lugn i ensamhetens kyla.
Svårt att definiera julafton i år,
den var lycklig men ändå ack så svår.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0