22 December

Vaknar på morgonen...det är kallt i rummet...jag hör hur det låter utanför dörren...det är hunden som vill komma in...jag virar in mig i täcket och går bort till dörren...öppnar den försiktigt och direkt slår den upp...hunden hoppar runt benen på mig medans jag går tillbaka till sängen...lägger mig ner och känner en tyngd lägga sig över benen...
nu hör jag brorsan röra på sig, han har tydligen varit uppe en stund..."öj! Halmstad 30 minuter ok?"...."mmmhgm" svarar jag bestämt...
10 minuter senare sitter jag vid köksbordet och med ett par sunkiga mackor framför mig...det är okristerligt att stiga upp vid denna timme...jag spanar snabbt igenom tidningen för att se om det är något jag kan gnälla över där...men det är lugnt idag tydligen...får köra in till halmstad, han har så klart blivit av med sitt körkort den slarvern...
väl inne så är det snabbar ryck som gäller...han behöver 6 presenter å han behöver dom nu...in på Åhlens, 2 paket fixade..vidare in på kappahl...nej där var inget bra...snabbt bort till Stadium...hmm där kan vi klämma dit en present till...nu behövs det två till...drar snabbt över till Halmstad Bokhandel...hmm inte den, inte den, inte den....den tar vi...endast en present kvar nu....vi drar till JC, där satt den, we haz found the missing piece!...då var det klart...jag känner mig nöjd med det på 30-40 minuter...dags å dra hemåt säger han...håller väl med då det inte är mer vi ska göra i stan...men jag ville ju träffa henne...och systern min också...
men men, lika bra att åka...jag vet ju inte ens om jag får chansen att träffa dom även om jag väntar...drar ner till bilen under torget....den startar inte igen, som vanligt...men försöker några gånger till och den vill inte ändå...herregud!...ska vi vara fast här för evigt...ringer runt båda två till möjliga vänner med bil..."nej har ingen startkabel"  "nej är i gislaved" svarar inte "nej är på väg hem till oskarström...attans också...plötsligt så står dom där...det lite äldre paret...jag frågar kvickt om dom kanske har en startkabel...jajamen svarar gubben...det ska vi ordna...ner i garaget och börjar putta runt bilen...till slut står dom på plats å bilen drar igång...prisa gudarna!
med lättat hjärta kör jag hemåt igen...lite sorgsen över att inte hinna träffa mina favoriter innan jag försvinner i några dagar till...men hoppas att jag får höra från dom ändå...
blir så glad av att vara med båda två...dom är så olika men för mig är dom så lika...fängslat mig på sina egna vis...
men det är bara att bita ihop...det finns ju andra dagar också... saknar mina barn också...note to self: måste vara mer med barnen...

Kommentarer
Postat av: Tobias Emanuelsson

Aww, så sött skrivet :)

2009-12-23 @ 14:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0